Języki programowania obiektowego i grafiki

Nauka będzie prowadzona w oparciu o język C++. Studenci po zakończeniu tego kursu będą posiadali podstawową wiedzę w pisaniu programów w tym języku.

W trakcie całego kursu gorąco zachęcam do wykonywania zadań z przygotowanego skryptu zadań.

Literatura

  1. S. Davies, Beginning Programming with C++ for dummies, Wiley, USA, 2010.
  2. S. Prata, Szkoła programowania. Język C++, 2006, Helion.
  3. J. Liberty, C++ dla każdego, Helion, 2002.
  4. S.B. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT, 2003.
  5. B. Eckel, Thinking in C++ 2nd Edition.
  6. B. Stroustrup, Język C++, WNT, 2002.
  7. P.J. Plauger, Biblioteka standardowa C++, WNT, 1997.
  8. Liczne kursy i strony dla początkujących programistów.

Plan zajęć

  1. Podstawy: zmienne, instrukcje warunkowe, pętle.
  2. Tablice
  3. Pliki
  4. Struktury
  5. Wskaźniki
  6. Elementy STLa
  7. Klasy i obiekty
  8. GUI